Een extra resultaat van de 1e tranche was dat de technatoren gevraagd werd hun bijdrage te leveren voor de strategische dag van Technasium. Het doel was om de interventies die de technatoren hadden opgezet binnen het traject, aan het strategisch plan van het Technasium te koppelen, om een goede inhoudelijke discussie met diverse stakeholders van het Technasium te kunnen hebben over de koers van het Technasium in de (nabije) toekomst. Ook vanuit de 2e tranche hebben technatoren hun bijdrage kunnen leveren aan de verdere ontwikkeling van het strategisch plan van de Stiching Technasium.
Uit zelfevaluaties na de tranches van het Technatorentraject is gebleken dat ook op individueel niveau veranderingen zijn doorgevoerd. Technatoren kiezen een plan, een project, een interventie en dat heeft in alle gevallen tot resultaat geleid. Het verschilt per persoon, maar de gewenste resultaten zijn gelukt, tijdens het traject zelf én na afloop ervan. Het wordt daarbij gewaardeerd dat er vanuit verschillende invalshoeken en achtergronden en expertise wordt meegedacht, de diversiteit tussen de trainers wordt daarin zeer gewaardeerd.
Op dit moment staan we voor de afronding van de 2e tranche en de start van de 3e tranche, waarbij opnieuw de focus ligt op verbinding, leren van en met elkaar, het mobiliseren van verandercapaciteit. De netwerkregisseurs, die binnen Stichting Technasium de regionale netwerken van de Technasia coördineren, en de verantwoordelijk leidinggevende van de Technasia op de scholen, hebben hierin een belangrijke rol. Met hun commitment is de cirkel van participerend leiderschap rond, namelijk leidend deelnemen en deelnemend leiden. Met elkaar bouwen we aan een gedegen, lerend netwerk.